راهنماي خريد بهترين ادكلن

يك عطر خوب و مناسب با استاندارد‌هاي روز دنيا، مشخصه‌هايي دارد كه بايد در شناسنامه عطر كه هميشه روي شيشه آن ثبت مي‌شود قيد شده باشد. اين مشخصه‌ها چيز‌هايي نيست كه همه از ان‌ها اطلاع داشته باشند، اما شركت‌هاي سازنده معتبر در تمام دنيا براي خودشان قوانيني دارند كه در كنار ساير مشخصه ها، خانواده عطر را هم ذكر مي‌كنند. اگر احتمالا اين عنوان را روي شيشه عطري نديديد نگران نشويد و با يك سوال فروشنده كاربلد راه را نشانتان مي‌دهد. اين خانواده را با اين نام‌ها بشناسيد.
Freshygreen: رايحه پرطراوت با بوي چمن و سبزه.
Oriental: رايحه گرم با بوي بلوط و كاج.
Spicy: عطر‌هاي گرم و تند.
Woody: عطري ملايم با بوي كاج و بلوط.
Floral: عطر‌هايي كه تماما بوي ملايم گل‌ها را دارند.
Fruity: عطر‌هايي با بوي ميوه ها.
Mossy: رايحه زمين، جنگل و خاك.
Citruso: عطر‌هايي با بوي مركبات.
Labacco: رايحه تنباكو.
Sweet: رايحه شيرين.
light: عطر‌هاي ملايم و سبك.
Heavy: رايحه سنگين و گيرا.

به گزارش فرارو؛ نگران نباشيد، چون قرار نيست تمام اين واژه‌ها را به خاطر بسپاريد و تنها كافي است از ميان اين‌ها تنها رايحه مورد نظرتان را پيدا كنيد.

نحوه شناسايي عطرهاي اصل‌
لطفا در اين مورد كاملا عقلتان به چشمتان باشد و تمام زير و روي شيشه عطر و حتي بسته بندي آن را از نگاه تيزتان عبور دهيد و به چند نكته مهم دقت كنيد. قبل از هر چيز شيشه عطر را در نور بگيريد و از شفافيت مايع و شيشه مطمئن شويد، يكي از بارزترين تفاوت‌ها در عطر‌هاي تقلبي نسبت به اصل شيشه آنهاست. شيشه عطر‌هاي تقلبي داراي شفافيت كمتري نسبت به اصل آن است و وقتي شيشه عطر رو در نور ببينيد كدري در آن احساس مي‌كنيد كه هم ناشي از شيشه عطر و هم خود ماده معطر آن است. تفاوت مهم و ديگر عطر‌هاي اصلي با تقلبي نوع چاپ اسم عطر بر روي شيشه است كه در عطر‌هاي اصلي چاپ‌هايي كه بر روي شيشه عطر حك شده برجسته‌تر است و به راحتي و با لمس كردن بطري برجستگي نام عطر نوشته شده روي شيشه را حس مي‌كنيد و نوع اين چاپ‌ها بسيار منظم و پر رنگ و بدون هر گونه بي نظمي است.


جايي كه بسته‌بندي نقش مهمي دارد
تفاوت در‌هاي عطر اصل و تقلبي تنها با يك نگاه مشخص مي‌شود و با يك بار باز و بسته كردن در عطر به سادگي تفاوت را احساس خواهيد كرد. شركت‌هاي توليد كننده معتبر با ظرافت بسيار زياد در‌ها را روي بدنه عطر به نحوي كار گذاشته اند كه براي باز و بسته كردن آن‌ها بايد كمي انرژي خرج كرد، اما در شيشه عطر‌هاي تقلبي حتي گاهي قبل از استفاده روي بطري لق مي‌زند. يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي يك عطر، جعبه و بسته بندي آن است كه نقش اساسي در فروش آن و صد البته در تشخيص نوع اصلي از تقلبي يك عطر دارد، چون توليد كنندگان عطر‌هاي تقلبي به واسطه امكانات محدودشان در بخش جعبه عطر نتوانستند به پاي عطر‌هاي اصلي برسند. در عطر‌هاي اصلي جعبه داراي چاپ عالي، شكيل، زيبا و پلاستيك روي جعبه فوق العاده شفاف و منظم است در داخل جعبه نيز يك مقواي محافظ شيشه به همراه يك بروشور معرفي محصول نيز وجود دارد. يك نكته مهم ديگر براي تشخيص آن هم در جعبه عطر‌هاي اصل، نداشتن عبارت Made in است، چون در عطر‌هاي اصلي معمولاً فقط به نوشتن نام كشور سازنده PARIS اكتفا مي‌كنند، اما در عطر‌هاي تقلبي و مخصوصاً چيني جمله‌هايي مثل Made in London يا Made in Paris ديده مي‌شود.

شيشه عطر يا شناسنامه
هر چيزي را كه مي‌خواهيد راجع به عطر دلخواهتان بدانيد بايد روي شيشه دنبال آن بگرديد كه البته اين هم كار آساني نيست، چون بيشتر اين اصطلاحات به زبان فرانسوي روي شيشه‌ها حك شده است. بهتر است تنها چند اصطلاح فرانسوي را ياد بگيريد تا بتوانيد راحت‌تر عطرتان را انتخاب كنيد. همانطور كه قبلا گفتيم عطر‌ها در كل از لحاظ ماندگاري به چهار دسته تقسيم مي‌شوند كه معمولا روي بيشتر شيشه‌ها به زبان فرانسه حك شده اند. Noir، jour، Sport و homme كه هر كدام از اين واژه‌ها مي‌تواند يك نشانه مهم در انتخاب باشد. اصطلاح homme مخصوص عطر‌هاي مردانه است كه در ان‌ها اسانس‌هاي سنگين به كار برده شده و عطر‌هايي با اصطلاح jour نيز تنها بايد توسط خانم‌ها مورد استفاده قرار بگيرد چراكه اسانس‌هاي قوي اين عطر‌ها ماندگاري بيشتري براي خانم‌ها دارند و معمولا براي استفاده در روز مناسبند و واژه Noir هم عطر‌هاي زنانه، اما ملايم است كه بيشتر مناسب فصل‌هاي سرد و خنك از سال است. اصطلاح آخر، اما محدوديت استفاده براي خانم‌ها و آقايان ندارد و مي‌تواند از هر دو طرف مورد استفاده قرار بگيرد.

دوام عطر‌ها و رنگ شيشه‌ها
عطر‌هاي Perfume كه غلظت تركيبات معطر آن‌ها بين ۴۰ تا ۱۵ درصد است بين پنج تا هفت ساعت دوام آورده و بوي خود را حفظ مي‌كنند، Eau de Perfume كه معمولا بين ۲۰ تا ۱۰ درصد غلظت تركيبات معطر دارند بين چهار ساعت دوام اورده كه به علامت اختصاري EDP روي شيشه‌ها نشان داده مي‌شود، Eau de Toilette نيز معمولا بين هشت تاده درصد از تركيبات معطرحدود سه ساعت قابل بويايي است و علامت اختصاري ان نيز EDT است. Eau de cologne كه مواد معطر در ان‌ها كمتر از سه درصد و بيشتر از پنج درصد نيست هم تنها يك تا دو ساعت دوام مي‌آورند و با علامت اختصاري EDP هم قابل شناسايي هستند. رنگ بطري عطر‌ها ارتباط مستقيم با سرد و گرم بودن رايحه آن‌ها دارد. معمولا شيشه‌هاي به رنگ صورتي، قرمز و نارنجي حاوي عطر‌هاي گرم و بطري‌هاي به رنگ خاكستري، آبي و سرمه‌اي حاوي رايحه‌هاي سرد هستند، البته ممكن است هميشه اين قانون مصداق نداشته باشد، ولي اغلب شركت‌هاي معتبر از اين شيوه تبعيت مي‌كنند.

منبع: فرارو


برچسب‌ها: ،

بازدید:

راهنماي خريد كيف لپتاپ مناسب

آيا مي‌توانيم لپ‌تاپ داشته باشيم اما كيف لپ‌تاپ نخريم؟ مسلما جواب منفي است. زيرا لپ‌تاپ عموما وسيله‌اي براي استفاده در مكان‌هاي مختلف است و حمل آن نيازمند يك كيف سبك و در عين حال مقاوم در برابر ضربه است.
انتخاب كيف لپ‌تاپ ارتباط مستقيم با كارآيي آن و البته سليقه صاحب لپ‌تاپ دارد. اما ويژگي مشتركي كه همه ما از كيف لپ‌تپ انتظار داريم، استحكام و دوام آن است.
طراحي و زيبايي نيز مي‌تواند معيار مهمي در انتخاب كيف لپ‌تاپ به شمار رود. زيرا اين وسيله بخشي از پوشاك و ظاهر شما را تشكيل مي‌دهد و نشان‌دهنده شخصيت شماست.
 
در هنگام انتخاب كيف لپ‌تاپ، اين موارد را فراموش نكنيد
 
1.    سايز كيف لپ تاپ

اولين و مهمترين مورد سايز كيف لپ تاپ است. سايز لپ تاپ هاي استاندارد بين 8.9 اينچ تا 27 اينچ است. كيف لپ‌تاپ بايد كمي بزرگ‌تر از لپ‌تاپ باشد تا كيف به راحتي درون آن جاي بگيرد. اما اگر كيف خيلي بزرگ‌تر از لپ‌تاپ باشد، در هنگام راه رفتن، لپ‌تاپ درون كيف حركت مي‌كند و اين امر ممكن است باعث آسيب آن شود.

2. جنس كيف لپ تاپ
جنس كيف لپ‌تاپ تاثير زيادي در كيفيت و دوام آن دارد. معمولا كيف هاي لپ تاپ از جنس برزنت، چرم و يا طرح چرم هستند.
جنس كيف لپ‌تاپ نقش مهمي در كاركرد و كارآيي لپ‌تاپ دارد. رويه بيروني لپ‌تاپ بايد مقاوم و اغلب ضدآب باشد و لايه دورني هم بايد نرم و سبك و در عين حال مقاوم باشد.
برزنت به دليل ضخامت و دوام بالا، براي همه مدل‌هاي كيف لپ‌تاپ مناسب است. كيف‌هاي چرم و طرح چرم هم براي كيف‌هاي رودوشي و رسمي مناسب هستند.

3. بندهاي كيف لپ تاپ

كيف لپ تاپ بايد حمل آن را براي ما آسان كند، نه اينكه خودش بر دوش ما باري اضافه كند. بندهاي كيف در اين زمينه نقش مهمي دارند. بنابراين هر كيف بندداري مناسب حمل لپ تاپ نيست.
بند كيف و كوله لپ‌تاپ بايد پهن و از جنس اسفنج نرم و بادوام باشد. اين باعث مي‌شود وزن لپ‌تاپ به شانه‌ها و كمر فشار كمتري وارد كند. طول بندها بايد قابل تغيير باشد تا بتوان آن را بر اساس قد فرد تنظيم كرد.
كيف لپ‌تاپ بايد يك دسته كوچك داشته باشد تا در جاهايي مثل فرودگاه و ترمينال، بتوان آن را مانند كيف دستي حمل كرد. البته اگر زياد سفر مي‌كنيد، مي‌توانيد از كيف‌هاي لپ‌تاپ سفري استفاده كنيد. اين كيف‌ها يك دسته كشويي در بالا و 2 چرخ كوچك در زير كيف دارند و مانند چمدان حمل مي‌شوند.
البته براي آن دسته از افرادي كه پيوسته در سفرند، كيف هاي لپ تاپ مسافرتي انتخاب مناسبتري است. اين كيفها با يك دسته كشويي در بالا و 2 چرخ كوچك در پايين و در واقع مانند چمدان عمل ميكنند.

4. محفظه درون كيف لپ تاپ

وقتي كيف لپ‌تاپ حمل مي‌كنيم، ترجيح مي‌دهيم وسايل ديگر مانند شارژر، هندزفري، تبلت، موبايل و حتي بطري آب و مدارك‌ را هم در همان كيف قرار دهيم تا مجبور به حمل دو كيف نشويم. بنابراين جادار بودن كيف لپ‌تاپ مساله مهمي است.
يك كيف لپ‌تاپ خوب بايد محفظه‌هاي جداگانه‌اي براي وسايل مختلف داشته باشد. مثلا بعضي كيف‌هاي لپ‌تاپ محفظه‌اي براي وسايل شكستني مثل عينك دارند. همچنين بعضي كيف‌ها جيب‌هاي از جنس نرم و ضدخش براي قراردادن تبلت و موبايل دارند.

5. ضربه گير كيف لپ تاپ
برتري كيف لپ‌تاپ نسبت به ساير كيف‌ها، ضربه‌گير آن است. ضربه‌گيرها بايد مقاوم و سبك باشند تا وزن كيف را بالا نبرند.

انواع ضربه گير:
ضربه گير لايه اي:
اين نوع ضربه‌گيرها بين يك تا هفت لايه دارند. جنس اكثر آنها اسفنج نرم و منعطف است. اين ضربه‌گيرها ممكن است به كيف دوخته شده باشند و يا قابل جدا شدن باشند.
ضربه گير كپسولي:
اين ضربه‌گيرها داراي حباب‌هاي درشتي شبيه كپسول هستند و مقاومت و كارايي بهتري نسبت به ضربه‌گيرهاي لايه‌اي دارند. هواي داخل اين كپسول‌ها مانع از وارد آمدن ضربه به لپ‌تاپ مي‌شود.
در صورتي كه ضربه‌اي به اين كپسول‌ها وارد شود، اين حباب‌ها فشار را دفع مي‌كنند و دوباره به حالت اوليه‌شان برمي‌گردند.

منبع: www.papcoiran.com


برچسب‌ها: ،

بازدید:

راهنماي انتخاب فلش مموري مناسب

حقيقت اين است كه سرعت بالاي اين كالاي كوچك و كم حجم در ثبت اطلاعات و همچنين استفاده آسان آن باعث شده است تا كول ديسك ها بسيار پرطرفدار باشند. به همين دليل است كه اكثر كاربران كامپيوتر حداقل يك كول ديسك يا حافظه فلش براي نگهداري و يا انتقال اطلاعات در اختيار دارند و از سوي ديگر روز به روز شاهد تنوع در مدل و نوع اين كالاها در بازار هستيم. به اين موضوع رشد تكنولوژيكي اين كالاي كوچك، اما با قابليت را نيز بايد اضافه كرد.

در هر حال رشد تنوع اين كالاي پر مخاطب، اگر چه موجب بالا رفتن قدرت انتخاب خريداران شده است، اما موجبات سردرگمي برخي از خريداران اين كالا را نيز فراهم آورده است. به همين منظور در اين بخش ما ضمن اينكه اشاره اي به نكات مورد توجه هنگام خريد اين كالا داريم، نكاتي را كه براي نگهداري بهتر از اين وسيله محبوب بايد مد نظر قرار گيرد به اختصار بيان كرده ايم.


راهنماي خريد فلش مموري

هنگام خريد حافظه فلش يا كول ديسك بايد مجموعه اي از نكات را مدنظر قرار دهيد كه در اين بخش ما به اختصار اشاره اي به آنها داريم:

1. در وهله اول بايد مشخص كنيد به چه ميزان فضا براي نگهداري اطلاعات نياز داريد و به عبارتي حافظه فلش چند گيگابايتي مورد استفاده شماست؟ اين موضوع روي قيمت كالا هم تاثير دارد. در حال حاضر حافظه هاي فلش در ظرفيت هاي گوناگون دو تا 64 گيگابايت و حتي بالاتر در بازار موجودند كه مي توانيد با توجه به نياز خود از ميان ظرفيت هاي گوناگون يك نمونه مناسب را انتخاب كنيد.

2. مورد ديگري كه هنگام خريد بايد مد نظر قرار گيرد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روي فلش مموري هاست. در حال حاضر اكثر فلش مموري هاي موجود در بازار از رابط usb 2.0 بهره مي برند كه البته نسخه هاي usb 3.0 نيز در بازار موجودند و سرعت بالاتري دارند. پس بنا به بودجه اي كه در نظر گرفته ايد، مي توانيد از ميان نمونه هاي گوناگون موجود در بازار يك كول ديسك مناسب خريداري كنيد.

براي وصل كردن فلش به كيس از پورت هاي جلوي كيس استفاده نكنيد. اولا اين پرت ها از چهار رشته سيم براي اتصال به مادربرد استفاده مي كنند و بيشتر اوقات اين سيم ها به درستي وصل نشده اند و همچنين از كيفيت پاييني برخوردارند و از نظر ولتاژ و كيفيت مانند پرت هاي پشت كيس نيستند و در بسياري از موارد باعث سوختن فلش مي شوند.

3. توجه به طراحي و تركيب بندي حافظه فلش نيز از اهميت زيادي برخوردار است.
برخي از حافظه هاي فلش در حدي كوچك هستند كه مدام گم مي شوند يا اينكه گروهي داراي درپوشي جداگانه هستند كه مدام گم مي شوند. سعي كنيد بر حسب كاربري خود يك حافظه فلش مناسب انتخاب كنيد. همچنين به وزن حافظه فلش نيز توجه داشته باشيد. در مورد طراحي و رنگ و... هم بايد بگوييم كه اگر علاقه مند به خريد نمونه هاي فانتزي هستيد، نمونه هاي گوناگوني در بازار موجودند كه البته بايد سعي شود از ميان نمونه هاي بي نام و نشان اين حافظه هاي فلش خريداري نشوند.

4. مورد بعدي كه مي تواند مورد توجه قرار بگيرد شركت هاي سازنده اين حافظه ها و وضعيت گارانتي آنها در ايران است. موضوع اين است كه با توجه به رشد قيمت ها كمتر كسي به بحث گارانتي دار بودن يا نبودن كالاهاي اينچنيني اهميت مي دهد. به همين دليل درگير مشكلاتي نظير خريد حافظه هاي فلش قلابي با ظرفيت هاي غير واقعي و.... مي شوند.

5. مهم ترين هدف از خريد حافظه فلش در اختيار داشتن فايل هاي ضروري است، لذا پشتيباني از انواع سيستم عامل ها براي كاربران از اهميت ويژه اي برخوردار است، پس حافظه فلشي خريداري كنيد كه از فرمت هاي مورد نيازتان پشتيباني كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب‌ها: ،

بازدید:

راهنماي خريد سشوار

در نگاه بسياري از افراد خريد يك سشوار گران قيمت ملاكي است براي خوب بودن آن سشوار كه شايد بتوان گفت دليل بدي براي انتخاب و خريد اين وسيله نيست.

سشوارهاي موجود در بازار هر كدام براي خود علاوه بر كاركردهاي مختلف ويژگي هاي منحصر بفردي دارند و يا حتي مي توان گفت مناسب براي موهاي مختلف طراحي و ساخته شده اند.

سشوارها 4 مدل مختلف دارند كه اين 4 مدل خود به 2 دو نوع معمولي و چرخشي تقسيم بندي مي شوند و اين 4 مدل عبارتند از:

حرفه‌اي، نيمه حرفه‌اي، خانگي و مسافرتي

 

سشوار ها معمولا داراي خواص گوناگوني هستند مانند؛ يوني، كهربايي و سراميكي

سشوار يوني:

سشوارهاي يوني با كمك به شكستن مولكول هاي آب، باعث مي‌شوند موها ضمن حفظ رطوبت شان، سريع تر خشك شده و در همان حالت كه موها خشك مي‌شود، رطوبتشان باقي بماند و از بين نرود.

يون ها هم چنين به خنثي كردن يون‌هايي با بار مثبت موجود در موهاكمك مي‌كند، بنابراين درخشش را به موهاي شما بازگردانده و كمك مي كند تا موها نرم باشند.

سشوار تورمالين:

اين نوع سشوار با داشتن پوششي سنگي كه حاوي مواد معدني است به طور طبيعي يون هاي منفي را منتشر كرده و موها را براق‌تر مي‌كند كه  مدل هاي مختلف آن مانند سشوار چرخشي و سشوار معمولي از اين نوع سشوار در بازار وجود دارد.

سشوار سراميك:

سشوارهاي سراميكي داراي نوعي تكنولوژي هستند كه به خشك كردن موها از درون و بيرون كمك مي كنند. حرارت اين سشوارها بسيار خفيف است، به همين دليل آسيبي به موها نمي‌رسانند.

نكته اي كه در زمان خريد سشوار بايد مدنظر قرار دهيد اين است كه شما چه مدل و تيپ مويي داريد و هر چندوقت يكبار قصد داريد از اين وسيله استفاده كنيد، كه در اينجا ويژگي هاي  يك سشوار مناسب براي انواع مو ذكر شده است:

موهاي فر:

براي خشك كردن موهاي فر بهتر است از سشوارهايي استفاده كنيد كه به آرامي و با حرارت كم موها را خشك كند.

براي حجم دادن به موها نيز مي توان از متمركز كننده هوا در جلوي سشوار استفاده كرد.

موهاي صاف:

براي موهاي لخت و صاف استفاده از يك سشوار سبك كه بتوان براي يك مدت طولاني آن را بالاي سر نگه داشت توصيه مي شود.

موهاي وز:

براي سشوار كشيدن موهاي وز بهتر است از يك نازل استفاده شود كه سر بسيار بسيار نازكي داشته باشد تا بتوان با كمك آن تنها قسمت هاي كوچكي از مو را خشك كرد؛ بدون اين كه به موهاي ديگر حرارت برسد.

اين نكته بايد مد نظر قرار گيرد كه نبايد اين موها خيلي خشك باشد و براي خشك كردن موها بايد آرام و به دقت عمل كرد.

موهاي نازك و كم پشت:

براي اين كه حجم اين موها بيشتر شود بايد از يك نازل با سر بسيار باريك استفاده كرد و از ريشه موها تا بالا، آن ها را سشوار كشيد تا حجم موها بيشتر شود.


لازم به ذكر است افرادي كه داراي اين تيپ مو هستند بدليل آسيب پذيري بالا بهتر است آن را با درجه حرارت كمتري خشك كنند.

منبع: www.yjc.ir


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ۱ ]