استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

شايد به هنگام شنيدن توصيه هايي از افراد مختلف براي استفاده از حفاظ پنجره يا حفاظ فلزي و يا انواع حفاظ ها اين سوال در ذهنتان پيش آيد كه استفاده از حفاظ پنجره چه اهميت وضرورتي دارد؟

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

اگر فرزند كم سن و سالي در خانه داريد يا اصلا فرزند كوچكي نداريد اما به هنگام آمدن افراد خردسال به منزل نگران بازيگوشي هاي آنها جلوي پنجره هاي در ارتفاع كم هستيد استفاده از حفاظ پنجره مي تواند خيال شما را از اين بابت آسوده نمايد.

 

 

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره علاوه بر حفظ امنيت جاني افراد در برابر سقوط، از منزل شما در برابر سارقان نيز محافظ مي كند، با وجود حفاظ پنجره، سارقان قادر به ورود به منزل از طريق پنجره ها نخواهند بود.

همچنين برخي افراد نيز حفاظ پنجره را براي شكل و ظاهر زيبايي كه به ساختمان مي دهد استفاده مي كنند. حفاظ هاي شيك و مدرن ظاهر ساختمان را بسيار لوكس و زيباتر جلوه مي كنند.

 

حفاظ پنجره بيروني و داخلي

حفاظ پنجره بيروني كه گفته شد مي تواند از يك ساختمان ساده و معمولي، يك ساختمان شكيل و زيبا بسازد، ممكن است مورد پسند و سليقه برخي افراد نباشد و از نظر آنها، شكل و ظاهر ساختمان را تحت تاثير سو قرار دهد. اين افراد نيز نبايد نگران سقوط كودكان از پنجره و يا ورود سارق به منزل شان باشند، آنها مي توانند از حفاظ پنجره داخلي استفاده كنند اين حفاظ ها از داخل نصب مي شوند و نماي بيروني ساختمان را دچار تغيير و تحول نمي كنند. حفاظ هايي كه از داخل نصب مي شوند اندازه گيري متفاوتي از حفاظ هاي خارجي دارند، حفاظ هاي داخلي را بايد به هنگام ساخت به اندازه چارچوب داخلي پنجره توليد كرد.

سوالي كه در مورد نصب حفاظ پنجره داخلي پيش مي آيد درمورد نحوه تميز كردن پنجره است. دقت داشته باشيد كه حفاظ هاي داخلي ثابت نيستند و با توجه به اينكه از طريق لولا متصل مي شوند مي توان به راحتي آنها را باز و بسته كرد و به نظافت و تميز كردن شيشه پنجره ها اقدام نمود.

چه در مورد حفاظ هاي داخلي چه حفاظ هاي بيروني، بايستي نهايت دقت در طراحي صورت گيرد تا حفاظ مانع از عبور نور به داخل منزل نشود، حفاظ پنجره با تراكم بالا ممكن است باعث عدم رسيدن نور مناسب به داخل ساختمان شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ايمني شيشه ها را نيز تضمين مي كند. از قديم الايام به ياد داريد كه برخورد توپ بچه هايي كه در كوچه ها مشغول بازي بودند همواره تهديدي براي شيشه پنجره ها محسوب مي شد. هرچند كه امروزه ديگر اين شيوه تفريح علاقمندان خود را از دست داده و بيشتر كودكان و نوجوانان اكثر اوقات خود را در منزل يا بدور از اجتماعات مي گذرانند اما برخورد هر شي يا پرتابه ديگري مي تواند سبب ايجاد خسارت در مورد شيشه هاي پنجره ها شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره كه حفاظ فلزي است عموما از جنس فلزاتي چون آلومينيوم و آهن ساخته مي شود و قيمت آن علاوه بر جنس، تحت تاثير عوامل مختلفي چون نوع طراحي، ميزان فلز به كار رفته در حفاظ پنجره و غيره است.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

علاوه بر استفاده از حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني ترفند ديگري براي محافظت از منزل در برابر سارقان است. همچنين حفاظ شاخ گوزني نيز باعث ابهت بيشتر ساختمان و داشتن ظاهر و نمايي لوكس در آن مي شود. نيروهاي امنيتي و اجتماعي نيز استفاده از حفاظ هاي شاخ گوزني، بوته اي و ... را براي حفظ امنيت در ساختمان تاييد كرده و توصيه مي كنند.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

همانطور كه مي دانيد امروزه افراد از ابزار و وسايل زيادي براي محافظت از منزل در برابر متجاوزان به اموال استفاده مي كنند. برخي بدين منظور منزل را مجهز به دزدگير مي كنند برخي ديگر از دوربين هاي مداربسته در داخل و اطراف منزل استفاده مي كنند و ... بيشتر اين شيوه ها هزينه بالايي را در پي دارند و شايد به همان اندازه نيز كارايي نداشته باشند و با قطع سيمي از كار بيفتند، نصب آنها نيز مشكل بوده و نياز به سرويس و نگهداري مداوم دارند. در اين بين استفاده از حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني بر روي ديوارها روش مناسبي است كه در حين حفظ امنيت منزل نياز به مراقبت پس از نصب ندارد و وظيفه محافظت از ساختمان را به نحو احسنت انجام مي دهد.

حفاظ شاخ گوزني در حال حاضر يكي از حفاظ هاي بسيار مورد پسند و استقبال در جامعه است كه همانطور كه شاخ گوزن راهي براي ايمني اين حيوان مهيا مي سازد استفاده از حفاظ شاخ گوزني نيز راهكار مناسبي براي حفاظت از ساختمان و ايمني بيشتر آن است.

 

 

حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني

حال كه در مورد حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني و انواع حفاظ روي ديوار ي صحبت كرديم شايد با خود بگوييد كه راهكار پيشنهادي ما براي جلوگيري از ورود افراد ناخواسته و سارقان از طريق درب به داخل منازل چيست؟ حفاظ درب آكاردئوني بهترين گزينه براي اين منظور مي باشد. حفاظ درب آكاردئوني را شايد در بيشتر آپارتمانها ديده باشيد. واحدهاي آپارتماني با استفاده از اين حفاظ امنيت واحد خود را تامين مي كنند.

 

حفاظ فلزي

نرده فلزي چيست؟ زماني كه مي گوييم نرده فلزي در واقع منظور اين است كه اين نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همين دليل هم اغلب به آن ها نرده فلزي گفته مي شود اما حفاظ ديوار و حفاظ پنجره نيز از جمله ديگر اسم هايي است كه به نرده فلزي نسبت مي دهند. شايد تصور شما از اين نوع حفاظ ها اين است كه يك تكه آهن كه به يك شكل خاصي طراحي شده است روي ديوار و يا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اينطور نيست و در واقع زماني كه شما از اين حفاظ ها استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را با اشكال مشخصي براي استفاده انتخاب كنيد كه زيبايي نماي ساختمان شما را نيز حفظ خواهند كرد.

 

 

حفاظ درب آكاردئوني

البته استفاده از حفاظ درب آكاردئوني محدود به استفاده در آپارتمان ها و درب هاي منازل نيست و از آن مي توان براي محافظت در درب هاي انبارها، مغازه ها و غيره نيز استفاده كرد. حفاظ درب آكاردئوني فضاي زيادي را نيز اشغال نمي كند و محوطه سالن و راه پله هاي شما را مخلل نمي نمايد.

عوام، بيشتر حفاظ درب آكاردئوني را با نام هايي چون درب كشويي و درب كركره اي مي شناسند. اين حفاظ تاشو حداقل مكان را اشغال كرده و حداكثر امنيت را براي منزل شما فراهم مي آورد.

حفاظ هاي درب آكاردئوني (آكاردئوني اشاره به ساز آكاردئون دارد كه براي ساختن و طراحي اين حفاظ از آن الهام گرفته شده است) با اينكه يك حفاظ فلزي هستند اما وزن كمي دارند و به راحتي با دست باز و بسته مي شوند. براي راحتي بيشتر افراد امكان اتصال ريموت به اين حفاظ ها نيز فراهم شده و از اين رو زحمت باز و بسته شدن آنها با دست را نيز از بين مي برد. استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در پاركينگ ها نيز مزاياي زيادي مي تواند داشته باشد چرا كه سنگيني درب هاي متداول به عنوان درب پاركينگ را ندارد و امكان استفاده از ريموت براي آن نيز وجود دارد.

 

استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در آپارتمانها

همانطور كه مي دانيد زندگي شهري امروز و افزايش روزافزون جمعيت اينگونه طلبيده است كه افراد در آپارتمان ها و برج هاي آسمان خراش زندگي كنند. برجهايي كه شايد بيش از صدها خانوار در آن روزانه رفت و آمد مي كنند و پس از عمري زندگي در يك ساختمان هنوز همديگر را نمي شناسند. همچنين براي تامين مخارج زندگي و مسئله رواج استقلال مالي زنان، امروزه بيشتر منازل و واحدهاي آپارتماني در طول روز خالي هستند و اين امر افزايش سرقت و دزدي را در بيشتر شهرها موجب شده است. براي اين منظور است كه گفته مي شود به كارگيري حفاظ درب آكاردئوني مي تواند خيال شما را از بابت امنيت منزل به هنگام ترك آن آسوده نمايد.

آنچه كه گفته شد بيشتر از جهت ارائه يك راهكار براي حفاظت از منزل، اموال و كالاها در برابر افراد متجاوز داراي اهميت است و محصولات معرفي شده از حفاظ پنجره و حفاظ درب آكاردئوني گرفته تا حفاظ شاخ گوزني روي ديوارها مي توانند اين امنيت را براي شما، خانواده و اموالتان تامين كنند.

 

منبع ahaniranian.com


برچسب‌ها: ،

بازدید:

كسب درآمد از اينترنت با همه امكانات

كسب درآمد با سيستم سئو آسيا

با كسب درآمد از نمايندگي فروش خدمات سئو آسيا به آرزوهايتان وعده تحقق بدهيد با پيشرفت تكنولوژي و تمايل شركت‌ها و برندها براي كسب درآمد از طريق فروش آنلاين و ايجاد فروشگاه‌هاي اينترنتي، رقابت جديد و تنگاتنگي در عرصه‌ي وسيع اينترنت در ميان صاحبان كسب و كارهاي وابسته به اينترنت ايجادشده‌ است.

در اين ميان رقابت جدي و اصلي براي ارتقا رتبه در گوگل توسط كاربران و مشتريان مي‌باشد. سئوكاران به اين كار سهولت بخشيده و صاحب درآمدهاي كلان خواهند شد. باوجود بازار خوب و پردرآمدي كه اكنون براي نمايندگي‌هاي فروش خدمات سئو وجود دارد، كسب درآمد از نمايندگي‌ فروش خدمات سئو آسيا با اقبال بلندي منتظر شماست.

 

 

كسب درآمد از فروش بك لينك
نمايندگي كسب درآمد از فروش بك لينك اين روز ها از توجه بر انگيز ترين مراجعي است كه خدمات ارائه شده در آن براي بهبود رتبه ي وب سايت ها مي باشد. در واقع هدف اصلي يك وب سايت عمدتاً بهبود رتبه و تصاحب جايگاهي مطلوب در ليست معرفي هاي سيستم گوگل است، از اين رو وب سايت دار ها هميشه به دنبال راهكار مناسبي در اين راستا هستند.

بك لينك ها نيز از گذشته تاكنون گزينه ي اثر گذار و مناسبي در زمينه ارتقا سئو و رتبه كلمات كليدي و صفحات سايت محسوب مي شود، فلذا با تهيه ي يك بك لينك مناسب براي هر وب سايتي در هر حوزه اي مي توان رتبه ي آن را در كوتاه ترين زمان ممكن به جايگاه مطلوبي در نتايج گوگل رساند. به همين جهت بهره مندي از نمايندگي كسب درآمد جهت ارائه بك لينك جزء عمده ترين برنامه هاي پرتقاضا صاحبان وب سايت ها به شمار مي رود.

 

كسب درآمد از فروش ورودي گوگل ايراني
كسب درآمد از فروش ورودي گوگل ايراني با توجه به وجود انواع و اقسام وب سايت ها و بيشتر شدن مداوم تعداد آن ها، مي تواند كسب و كار پر رونقي براي شما باشد .

افزايش ورودي گوگل براي وب سايت هاي اينترنتي همواره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و براي وب مستر ها از جمله حياتي ترين پارامتر ها محسوب مي شود. چرا كه فعاليت هر وب سايتي با آناليز آمار ورودي توسط گوگل مورد ارزيابي و رتبه بندي قرار مي گيرد و در صورتي كه اين آمار رو به افزايش باشد، نشان دهنده ي كيفيت بالاي وب سايت مربوطه است. به همين علت وب مستر ها و مديران وب سايت ها در جست و جوي روش مناسبي به جهت افزايش اين آمار هستند پس كافيست همين امروز با نمايندگي فروش ورودي گوگل سئو آسيا درآمد خود را افزايش دهيد .

 

كسب درآمد از فروش رپورتاژ آگهي
با توجه به طيف گسترده كاربران اينترنتي هر بازديدكننده وب سايت يك مشتري بالقوه محسوب شده كه مي تواند براي شما ارزش آفريني كند. پس چه بهتر كه با دريافت نمايندگي رپورتاژ وب سايت خود را به يك ماشين پولسازي تبديل كرده و در كنار فعاليت هاي خود از اين طريق نيز به كسب درآمد بپردازيد.

امروزه رپورتاژ اگهي يكي از اصلي ترين راه هاي معرفي كسب و كار محسوب مي شود و اغلب كسب و كارهاي آنلاين از آن استفاده مي كنند. يكي از راه هاي كسب درآمد از وب سايت نمايندگي رپورتاژ است. اين روش درآمدي پايدار و مطمئن را براي شما به همراه خواهد داشت.

 

كسب درآمد از پكيج افزايش بازديد سايت
كسب درآمد با پكيج افزايش بازديد در پنل نمايندگي سئو آسيا از جمله پر متقاضي ترين نمايندگي ها و مراجعي است كه با افزايش روز افزون وب سايت هاي اينترنتي پر متقاضي تر از قبل مي شود.
زيرا در حقيقت عمده ترين هدفي كه صاحبان وب سايت هاي اينترنتي به دنبال تحقق آن هستند، افزايش تعداد بازديد از سايت شان مي باشد، چون در اين صورت مخاطبان بيشتري جذب كرده و بالطبع محبوبيت و رتبه بالاتري كسب خواهند كرد كه همه ي اين ها منجر به كسب درآمد بالا تر و افزايش فروش آنها مي شود.
گفتنيست اين هدف خدماتي است كه از طريق پنل نمايندگي سئو آسيا ارائه و محقق شده است .

 

كسب درآمد از سفارش تبليغات متني و بنري
اين قابليت در سايت نمايندگي وجود دارد و نمايندگان گرامي با واگذاري مكان هاي تبليغاتي مشخص در سايت خود كسب درآمد مي كنند .

نكته مثبتي كه در تبليغات متني و بنري وجود دارد اين است كه مشتري به ازاي رزرو جا هزينه پرداخت مي كند و براي نشان دادن بنر خود برخلاف تبليغات كليكي كه بيشتر وقت ها كليك ها تقلبي مي باشد هزينه اي پرداخت نخواهيد كرد.

نكته مثبت خوب ديگري كه در تبليغات متني و بنري وجود دارد اين است كه لينك غير مستقيم و اختصاصي ويژه هر تبليغ ايجاد ميگردد و اين لينك در گوگل ايندكس ميشود .

 

آموزش كسب درآمد از سئو آسيا فقط در 4 گام
● گام اول : پرداخت حق عضويت نماينده و ثبت نام
● گام دوم : قرار دادن خدمات و پكيج هاي سئو آسيا در سايت خود و يا سفارش طراحي سايت اختصاصي با نام و برند و دامين دلخواه شما
● گام سوم : تبليغات از سايت و خدمات و برند خود
● گام آخر : دريافت سفارش از مشتريان در سايت نماينده و ثبت سفارشات از طريق پنل و ارجاع به سئو آسيا جهت فعالسازي نهايي


به همين راحتي بدون داشتن هيچگونه دانش فني و نگراني يا فراهم كردن زيرساخت فني و هرگونه مسائل و مشكلات مربوط به ارائه‌ي خدمات تحت وب به تجارت خود را در زمينه سئو آغاز كنيد .

همين الان با كليك بر روي لينك عضويت و ورود به صفحه ثبت نام هزينه اخذ نمايندگي را پراخت نموده و عضويت خود را تكميل نماييد :

https://www.seoasia.ir/register.php

 منبع


برچسب‌ها: ،

بازدید:

قبل از خريد گيتار به چه نكاتي دقت كنيم؟

گيتار كلاسيك خوب خيلي ارتباطي به مارك آن و سازنده ندارد اگر چه پيشنهاد مي كنيم از بين حدود ۶ برند معروف انتخاب كنيد. يك روش عالي براي خريد يك گيتار كلاسيك خوب اين است كه فاكتورهاي يك گيتار كلاسيك خوب را بلد باشيد يا اينكه به فروشنده اعتماد داشته باشيد. يك نكته مهم اين است كه به هيچ وجه خريد گيتار را به استاد خود نسپاريد و يا به فروشگاهي كه استادتان مي گويد برويد و بگوييد از طرف فلاني آمده ام نرويد (ممكن است استاد با فروشنده، كمسيون كاري داشته باشد) مگر اينكه ۱۰۰ درصد به استاد خود اطمينان داشته باشيد. خريد گيتار كلاسيك را بايد يا خودتان انجام دهيد يا با دوست با مهارتي كه كاملا به او اعتماد داريد اين كار را انجام دهيد.

دو قرن پيش بيشتر گيتارها بصورت كلاسيك طراحي شده بودند كه گاهي اوقات به آن اسپانيايي ميگفتند. در مقايسه با بيشتر گيتارهايي كه امروزه در آمريكا ساخته مي شوند، اين گيتارها بدنه اي با اندازه ي كوچك تا متوسط دارند و محل انگشت گذاري يا رودسته آنها نسبتا پهن است. امروزه بيشتر در گيتارهاي كلاسيك از نايلون براي سيم هاي بالايي استفاده ميشود و براي رشته هاي پاييني از سيم هاي خوبي كه هسته ي ابريشمي را احاطه كرده استفاده ميشود. سيم‌هاي نايلون صدايي گرم دارند و به همين دليل از آن‌ها براي اجراي سبك‌هاي فلامنكو، كلاسيكو… استفاده مي‌شوند.

۱- اين سيم ها براي انگشتها راحت ترند. بعضي از معلم هاي گيتار از بچه ها ميخواهند تا آموزش را با سيم هاي نايلوني آغاز كنند تا در كار كردن با سيم هاي فولادي نا اميد نشوند.

۲- به دليل اينكه آنها براي فرت-فرت برد گيتار ميله اي باريك آهني دارد كه به آن ها فرت گفته مي شود- راحتترند ،لازم نيست كه فرت برد گيتار به اندازه ي گيتارهاي سيم فولادي دقيق باشد.

گفتني است گيتارهاي سيم نايلوني ۲ عيب هم نسبت به سيم فولادي ها دارند از جمله:

۱-اين گيتارها صداي خيلي بلندي ندارند.اگر شما واقعا علاقمند هستيد كه موزيك هاي سبك كلاسيك را بنوازيد،مشكلي نيست چون ميتوانيد از نوازندگاني استفاده كنيد كه نحوه ي بالانس كردن را هنگام نواختن به شما بياموزد.

۲-شما مجبوريد كه سيم ها را بيشتر تعويض كنيد تا تن بهينه ي گيتار را حفظ كنيد.

به دليل اينكه سيم هاي نايلوني به اندازه ي سيم هاي فولادي آسيب نميبينند و براي اينكه صداي ملايم ترشان جبران شود،براي ساخت بسياري از گيتارهاي كلاسيك جديد از چوب درخت سرو استفاده ميكنند.سرو خاصيت ارتجاعي بيشتري نسبت به صنوبر-كه بيشتر براي گيتارهاي سيم فولادي استفاده ميشود- دارد اما شكننده تر هم هست. گيتارهاي كلاسيك ارزانتر، از روكش سرو استفاده ميكنند تا معتبرتر به نظر بيايند.

از ديگر ويژگي هاي بارز گيتارهاي كلاسيك سرشاخه شكاف دار آن است كه بر روي صدا تاثير نمي گذارد اما اين را به ندرت در گيتارهاي سيم فولادي ميبينيد.در نهايت دسته ي نسبتا پهن گيتارهاي كلاسيك باعث ميشود كه با سيم هاي گيتار و انگشتان نسبت به گيتار با دسته ي نازك راحتتر بازي كنيد. عكس آن هم درست است كه اگر شما از گيتار با دسته ي نازك استفاده كنيد دست چپ شما بعضي تنظيمات را انجام ميدهد.

آغاز نواختن گيتار كلاسيك:
دسته و فرت بورد گيتارهاي كلاسيك عريض تر از انواع ديگر گيتار است. كساني كه دستهاي خيلي كوچكي دارند بهتر است با ريسمانهاي نايلوني كار خود را آغاز كنند. همچنين مي توانيد موقعيت دست چپتان را در مواقعي كه تغيير آوايي ميدهيد بازآموزي كنيد. دسته ممكن است براي دستان كوچك خيلي عريض باشد.

اگر هدف نهايي شما اين است كه در سبك هاي pop, country, Bluegrass, يا Celtic بنوازيد، برنامه ريزي كنيد كه در نهايت از انگشت گذاري سيم نايلوني به تكنيك انگشت گذاري در ريسمان فولادي جهش پيدا كنيد. به عبارت ديگر اگر هدف شما اين است كه Segovia بعدي شما باشيد تنها برنامه ريزي كنيد كه يك نوازنده ي كلاسيك بهتري باشيد.

اگر شما موزيك كلاسيك مي نوازيد، در تنظيمات موزيك كلاسيك، احتمالا يك ميكروفون داريد. به عبارت ديگر كساني كه در رستوران ها موسيقي مينوازند، هنگام نواختن گيتار كلاسيك در باند Moody Blues revival، متوجه خواهند شد كه پيكاپ پيش ساخته گيتار تاثير گذاري بيشتري نسبت به ميكروفن دارد. فقط انتظار نداشته باشيد گيتار كلاسيك شما صداي دقيقا مشابه گيتارهاي كلاسيك در amp يا PA داشته باشد مگر اينكه پول زيادي هزينه كنيد.

منبع saziha.ir

 


برچسب‌ها: ،

بازدید:

تفاوت قهوه و نسكافه را بدانيد!

قهوه خشك، صورت برشته و ساييده ميوه لوبيامانند درختي است كه در اصل بومي مناطق استوايي آفريقا بوده است. گويا بوميان آفريقا از روزگار قديم دانه هاي برشته قهوه را مي‌جويده و مي‌خورده اند. درخت قهوه درخت قهوه برگ هايي هميشه سبز و زيبا دارد، گياهي از تيره Coffee كه بيشتر از يك سوم مردم جهان هر روز آن را به عنوان يك نوشيدني محبوب مي نوشند.
كافئين موجود در قهوه در طولاني مدت و بر اثر استفاده بي رويه مي تواند اعتيادآور و مضر باشد، اما چون اين نوع اعتياد زيان آور نيست، مصرف آن در ميان مردم همچنان رواج دارد. كافئين در طول روز به شكل هاي گوناگون از راه نوشيدن انواع نوشابه هاي گازدار، شكلات ها و قهوه وارد بدن مي‌شود.
كافئين موجود در يك فنجان قهوه حدود 150 سي سي است. قهوه اي كه با آب جوش قطره اي تهيه مي‌شود، 60 تا 180 ميلي گرم كافئين دارد. قهوه ترك داراي 40 تا 170 ميلي گرم كافئين و ميانگين 100 ميلي گرم است. نسكافه فرانسوي (قهوه آماده) داراي 30 تا 120 ميلي گرم كافئين و ميانگين كافئين 75 ميلي گرم است. نسكافه فرانسوي بدون كافئين داراي يك تا پنج ميلي گرم كافئين است. امروز پژوهشگران درباره كافئين موجود در قهوه، نظريات مختلف و گاهي حتي متضاد ابراز مي‌كنند. گروهي از پژوهشگران به اين نتيجه رسيده اند كه قهوه موجب پيدايش سرطان در انسان مي‌شود و گروهي نيز معتقدند كه كافئين باعث تحريك بيماران رواني مي‌شود. اما در 1998 يك نشريه پزشكي مدعي شد كه بر اساس آزمايش هاي انجام شده، قهوه با تحت تاثير قرار دادن سلول هاي سرطاني، باعث توقف رشد اين سلول ها مي‌شود و علاوه بر اين بر تيزهوشي و آرامش نوشندگان نيز مي‌افزايد.

به نظر مي‌رسد بهترين و مطمئن ترين راه، رعايت حد اعتدال در مصرف اين نوشيدني بحث برانگيز و دلپذير باشد. افرادي كه از بالا بودن فشار خون يا بيماري تپش قلبي رنج مي‌برند و همچنين خانم هاي باردار، بهتر است در مصرف قهوه زياده روي نكنند.
قهوه هاي فوري يا نسكافه
قهوه را به دو صورت درست مي‌كنند؛ با دُرد يا صاف نشده و بي درد يا صاف شده. قهوه عربي و قهوه ترك را با درد درست مي‌كنند. قهوه عربي، سياهرنگ و تلخ است، اما قهوه ترك، رنگي ترش و مزه اي متمايل به شيريني دارد. اروپاييان اما معمولا درد قهوه را از آب آن جدا مي‌كنند. به همين خاطر قهوه اروپايي هميشه درشت تر از قهوه عربي و ترك سائيده مي‌شود. قهوه برخلاف چاي نياز به دم كردن ندارد، چراكه ماده عطري، رنگي و موثر آن به محض تماس با آب جوش آزاد مي‌شود. در نيمه دوم قرن بيستم، انواع قهوه فوري (instand coffee) نيز در بازار اروپا و آمريكا عرضه شد. اين قهوه در واقع شيره تبخير شده قهوه صاف و عصاره دانه قهوه است كه نيازي به قهوه جوش ندارد و با حل كردن كمي از آن در يك فنجان آب جوش، قهوه آماده به دست مي آيد. اين نوع قهوه در آغاز مخالفان جدي در ميان طرفداران قهوه داشت، چراكه قهوه نوشان حرفه اي معتقد بودند طعم و عطر واقعي اين نوشيدني در بسته بندي هاي قهوه فوري از دست مي‌رود، اما امروز با پيشرفت فن آوري توليد قهوه فوري، ديگر فاصله ميان‌كيفيت اين دو نوع قهوه به كلي از ميان رفته و حتي قهوه فوري طرفداران بيشتري پيدا كرده است، چراكه اين نوع قهوه معمولا پس از سايش، پروسه توليد را طي مي‌كند و در حقيقت به نوعي پرورده و خوش طعم مي‌ شود.
اولين شركتي كه قهوه فوري را راهي بازار جهاني قهوه كرد، شركت معروف Nestle بود. با ورود بسته هاي Nestle Coffee به ايران، اصطلاح نسكافه نيز ميان علاقه مندان به نوشيدن قهوه رواج يافت. به اين ترتيب اصطلاح نسكافه به نوعي اختراع ايرانيان قهوه نوش به حساب مي‌آيد.

منبع

https://seemorgh.com/


برچسب‌ها: ،

بازدید:

راهنماي خريد بهترين اتو مو با توجه به جنس مو

اگر شما هم به دنبال خريد اتو مو مناسب هستيد وهر بار كه به فروشگاهها سر ميزنيد با برندهاي مختلف و مدلهاي مختلف روبرو مي­شويد، براي اينكه از سردرگمي در بياييد پيشنهاد مي­كنم، مطالب زيررابخوانيد. در اين مطلب شما را با انواع اتو مو هاي مناسب بر اساس جنس و حالت مو و همچنين جنس كفي اتو آشنا خواهيم كرد. قبل از شروع بايد بگويم كه اگرچه نام وسيله اي كه به شما در اين مطلب معرفي مي­كنم اتوي مو است و همانطور كه از اسمش پيداست كارش صاف كردن موها است اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه انواع مختلف اتوي مو تاثير متفاوتي بر روي حالت موهايتان خواهند داشت. درست است كه كار اصلي آنها صاف كردن موها است اما گاهي براي فر كردن و حالت دادن مو هم استفاده ميشوند البته اگر روش كار را بدانيد.

در اين مقاله خواهيد آموخت:
۱- راهنماي خريد بهترين اتو مو با توجه به جنس موها
۲- طرز استفاده صحيح از اتو هاي مو
۳- چه اتو مويي مي‌تواند به مو آسيب بزند؟
۴- مزيت انتخاب اتو مو پرومكس در مقايسه با ساير برندها
اتو  مو  در مدل هاي مختلف عرضه مي شود و اختلاف اين مدل ها در جنس صفحه (سراميك واقعي يا آلومينيوم)  ، عرض صفحه ( پهن، متوسط يا باريك )  ، شكل صفحه ، روكش صفحه (سراميك ، سراميك / كراتين ، تيتانيوم) ، ميزان حرارت توليدي ، نحوه تنظيم حرارت (بدون تنظيم درجه حرارت يا داراي درجه تنظيم حرارت) ، نحوه نمايش حرارت (بدون نمايشگر، داراي يك يا چند چراغ نمايشگر، داراي صفحه ديجيتال) است.

علاوه بر صاف كردن، از اين دستگاه هاي با كيفيت مي توان براي فر كردن قسمت هاي انتهائي مو به داخل يا خارج و يا ايجاد فر هاي درشت استفاده كرد.
انواع اتو مو با كفي هاي مختلف
 

۱- اتو مو با كفي هاي معمولي:
اين نوع كفي ها از فلز ساخته شده اند و اكثرا قابليت تنظيم درجه حرارت ندارند. در واقع بيشترين قابليتي كه براي تنظيم درجه حرارت در آنها در نطر گرفته شده است: كم، زياد و متوسط . اين اتوها مخصوص افرادي است كه گاه گاه از اتوي مو استفاده ميكنند و يا فقط بخشي از موهايشان را صاف ميكنند.
۲- اتو مو با كفي هاي سراميك:
در اين نوع اتوها قابليتهاي مختلفي تعبيه شده است. از قبيل قابليت تنظيم درجه حرارت. اين نوع اتو موها ارزان قيمت هستند و معمولا قيمتشان با توجه به قابليتهايي كه دارند متفاوت است. كيفيت سراميك بكار رفته در اين نوع اتوها هم مختلف است. اين اتو موها كمتر به موها اآسيب مي­رسانند و براي همين نسبت به مدل­هاي فلزي و يا معمولي طرفدار بيشتري دارند.

صفحه‌هاي اتو موي سراميكي حرارت را به طور يكنواخت توزيع كرده و تا حدودي از سوختگي موها جلوگيري مي‌كند پس اتوهاي سراميكي بهترين نوع اتوي مو محسوب مي‌شوند. با توجه به ظرفيت گرمايي بالاي سراميك ، صفحه سراميكي گرماي خود را براي مدت طولاني حفظ ميكند.همچنين موهاي رنگ شده كدر نمي شوند.

۳- اتو مو با كفي هاي تورمالين:
تورمالين يكي از مواد بسيار پر كاربرد در طبيعت است. و البته در صنعت آرايشي و زيبايي بسيار پر طرفداراست چون تورمالين آرام آرام گرم ميشود، بنابراين درجه حرارت را در خود نگه مي دارد و به جاي خشك و بد حالت كردن مو، آنرا درخشان، براق و خوش حالت ميكند.
۴- اتو مو با كفي آيونيك:
اين اتوها نسبت به مدلهاي ديگر گرانتر هستند. نتيجه اين مدل اتوها بر روي انواع محتلف مو متفاوت است. اگر موهاي شما خشك است، بهتر است كه از اين مدل اتو استفاده كنيد. در واقع اين نوع اتو باعث ميشود كه رطوبت موهاي شما از دست نرود و حتي رطوبت را به موهاي شما بر ميگرداند و مانع از خشك شدن موهايتان مي شود.

در پايان بايد اين نكته را يادآوري كنم كه هرچه موهاي شما حجيم وضخيم تر باشد نياز به حرارات بيشتري براي صاف شدن دارد. يعني هرچه مو حجيم تر و ضخيم تر باشد، در اينصورت بايد از اتو موي پيشرفته تري استفاده كنيد.
۵- اتو موبا كفي هاي تيتانيومي
اتوهايي كه صفحه تيتانيومي دارند، خيلي زود داغ مي‌شوند و به نسبت، بسيار سريع‌تر از اتو موي سراميكي حرارت را منتقل مي‌كنند. در صورتي كه از اتو موي تيتانيومي به درستي استفاده كنيد، احتمال آسيب‌رسيدن به موها به حداقل مي‌رسد اما اگر اتو را براي مدت طولاني روي مو نگه داريد، مو آسيب ديده و به اصطلاح مي‌سوزد.
۶- اتو موبا كفي كراتين
همانطور كه ميدانيد كراتين يكي از اجزاي تشكيل دهنده مو است. اما خاصيت منحصر به فرد آن نرم كنندگي قوي مو و توليد يون زياد است.

عرض اتوموها :
در كنار انواع كفي ها عرض اتو موها هم كاربرد هاي مختلفي دارند كه به دو نوع تقسيم ميشوند و درزير توضيح داده شده است .

۱- اتوهاي بلند و باريك:
اين مدل اتوها هم براي صاف كردن مو بكار مي روند و هم براي حالت دادن موها كه البته روش فر كردن مو با اتوي مو، نياز به تمرين و كار دارد.

۲- اتوهاي بلند و پهن:
اين نوع اتوها براي صاف و لخت كردن موهاي بسيار بلند مناسب هستند. چون معمولا صاف كردن موهاي خيلي بلند با اتوهاي باريك سخت و دشوار است. در واقع كفي پهن اين موها امكان صاف كردن حجم و بخش بيشتري از مو را فراهم مي­كنند.
 

انتخاب اتو هاي مو با توجه به جنس موها:
انواع موها:
با وجود تنوع در مدل­هاي اتوي مو، با انتخاب­هاي گوناگوني مواجه مي­شويد. اما اگر به نوع مويتان توجه كنيد و بر اساس آن به دنبال انتخاب اتو باشيد، انوقت خواهيد ديد كه تعداد انتخاب هايتان كم مي­شود و بهتر مي توانيد تصميم بگيريد. به طور كلي انواع مو به ۴ دسته تقسيم مي­شود. كه در زير هر كدام را معرفي و توضيح مي­دهيم.

موهاي صاف و نازك:
اگر موهاي شما لخت ولي معمولي است شما نياز به اتوي مويي داريد كه حرارت زيادي داشته باشد. مدلهايي كه كفي سراميك دارند مي­توانند براي نوع موي شما مناسب باشند چون اولا از الكتريسته پيدا كردن موهايتان جلوگيري مي­كنند و در ثاني به موهايتان آسيب نمي­رسانند.

۱- موهاي فر:
اگر موهايتان فر دار است و نازك بهتر است از اتوي مويي استفاده كنيد كه قابليت تنظيم دما داشته باشد. اين طوري شما مي­توانيد با توجه به حجم و ضخامت مو، درجه حرارت اتو را تنظيم كنيد. اين اتوها قالبا داراي كفي تيتانيوم و يا تورمالين هستند كه براي حالت فر موهاي شما مناسب هستند.

۲- موهاي ضخيم وصاف:
اگر موهاي شما فقط كمي حالت دارد و در عين حال ضخيم هستند، براي لخت شدن و صاف شدن نياز به گرماي بيشتري نسبت به موهاي نازك دارند. براي اين نوع موها بهتر است از اتوي مويي استفاده كنيد كه كفي پهني دارد و از طرفي قابليت تغيير درجه حرارت هم داشته باشد. كفي پهن به شما اين امكان را مي­دهد كه حجم بيشتري از مو را صاف كنيد. از طرفي چون حجم موها متفاوت است پس مي­توانيد با توجه به حجم موهايتان بهترين درجه حرارت را انتخاب كنيد.

۳- موهاي فر و ضخيم:
اگر فكر ميكنيد كه موهاي شما از نظر جنس و حالت در اين دسته قرار ميگيرند، شما نياز به مدلي داريد كه هم كفي پهني داشته باشد و هم درجه حرارت بالا. اتوهايي كه قابليت يونيزاسيون دارند براي شما مناسب هستند. اين اتوها از موهاي شما در مقابل حرارت بالا محافظت مي­كند و از طرفي باعث ميشود كه موهايتان خشك نشود و رطوبت موهايتان از دست نرود.

۴- اتو مو براي پسران جوان با موهاي كوتاه :
هرچه اتوي مويي كه انتخاب مي كنيد باريكتر باشد كار برايتان آسانتر خواهد بود و به نتيجه ي بهتري خواهيد رسيد.

promax.co.ir


برچسب‌ها: ،

بازدید:

چگونه كيبورد مناسب بخريم؟

كيبورد كامپيوتر يكي از مهم ترين و تاثيرگذارترين لوازم جانبي كامپيوتر است كه مي توان گفت اگر نباشد كار با كامپيوتر امكان پذير نيست. اين وسيله ي كاربردي امروزه در طرح ها، جنس ها و مدل هاي گوناگوني در بازار عرضه مي شود كه انتخاب هر كدام از آنها استاندارد و ملاك هاي مخصوص به خود را دارد و هر كس بايد متناسب با شغل و حرفه اش و مطابق با اصول ارائه شده در راهنماي خريد كيبورد به خريد آن اقدام نمايد.

راهنماي خريد كيبورد كامپيوتر
بي ترديد كيفيت و كارايي بالاي كيبورد كامپيوتر براي افرادي كه كارشان با كامپيوتر است يكي از مهم ترين و اساسي ترين فاكتورهاي خريد كيبورد مي باشد. چرا كه استفاده از كامپيوتر بدون صفحه كليد تا حدود زيادي معنا ندارد و كيبورد كامپيوتر نقش بسزايي را در انجام كارهاي مربوط به كامپيوتر ايفا مي كند. پس دقت داشته باشيد و هنگام خريد يا سفارش صفحه كليد، راهنماي خريد كيبورد را به طور دقيق و كامل مطالعه فرماييد تا بهترين و مناسب ترين انتخاب را داشته باشيد. ما در اين مقاله قصد داريم به معرفي برخي از عوامل تاثيرگذار هنگام خريد كيبورد كامپيوتر و هر آنچه كه به آن نياز خواهيد داشت بپردازيم. اميدواريم كه مطالب ارائه شده مفيد و مثمر ثمر واقع شود،در ادامه با چي بخريد همراه باشيد.

نكاتي مهم هنگام خريد كيبورد كامپيوتر
با توسعه و گسترش علم و تكنولوژي، استفاده از لپ تاپ، تبلت و نوت بوك ها افزايش چشمگيري داشته است؛ اما هنوز هم كامپيوترها اهميت ويژه اي در ميان كاربران خود و ادارات و شركت هاي سراسر دنيا دارند. از اين رو كيبورد كامپيوتر كه يكي از اجزاي جدايي ناپذير و اساسي كامپيوتر مي باشد نيز ارزش و اهميت خود را در دنياي تكنولوژي حفظ كرده است و سازندگان اين قطعه ي كاربردي، همه روزه ورژن هاي جديد و آپديت شده اي از آن را ارائه مي دهند كه قابليت هاي بسيار بيشتر و بهتري از نمونه هاي قبلي دارند.

هنگام خريد كيبورد كامپيوتر بايد دقت فراواني خرج كرد، به اين دليل كه انتخاب كيبورد نامناسب و بي كيفيت ممكن است مشكلات عديده اي را براي كاربر ايجاد كند. مطالعه ي راهنماي خريد كيبورد از آن جهت حائز اهميت است كه به خريدار اطلاعات كامل و جامعي از كيبورد متناسب با كار و حرفه اش مي دهد. به طور مثال كيبورد مناسب براي كار يك تايپيست حرفه اي با كيبورد مناسب براي گيمرها تفاوت فراواني دارد و در صورت خريد اشتباه، موجب اذيت كاربر شده و عملا غير قابل استفاده و موجب دوباره كاري خواهد شد و بايد مجددا هزينه كرده و كيبورد كامپيوتر مناسبي خريداري نمود.

نكته ي مهم ديگر اين است كه تنوع و فراواني كيبورد هاي موجود در بازار، باعث شده است كه خريداران هنگام انتخاب و خريد دچار دغدغه و سردرگمي شوند. لذا بايد قبل از خريد مدل و برند مورد نظر تعيين نموده و با استفاده از راهنماي خريد كيبورد اطلاعات كامل و مناسبي از آن را در دست داشته باشيد.

فراموش نكنيد ‌كه استفاده از كيبورد كامپيوتر نامناسب مي تواند عوارض و صدمات جبران ناپذيري را به بار آورد. از جمله مشكلات جسمي كه به دليل به كارگيري كيبورد نامرغوب و نامناسب براي بسياري از افراد ايجاد شده است مي توان به درد شانه ها، انگشتان و بيماري سندروم مچ دست اشاره كرد. لذا اگر مي خواهيد به هنگام خريد يا سفارش كيبورد كامپيوتر دچار مشكلاتي كه بيان كرديم نشويد، با ما همراه باشيد تا نكاتي مهم و كليدي را در رابطه با خريد كيبورد كامپيوتر در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

انتخاب كيبورد كامپيوتر متناسب با نيازتان
مهمترين سوال قبل از خريد كيبورد كامپيوتر اين است كه شما كيبورد را براي انجام چه كار و حرفه اي مي خواهيد؟ بي ترديد تفاوت هاي بسيار زيادي ميان كيبورد هاي مناسب براي تايپ، طراحي، محاسباتي و گيم وجود دارد. پس اولين قدم در انتخاب كيبورد كامپيوتر مناسب، تعيين كردن شغل و حوضه ي كاري تان مي باشد.

توجه داشته باشيد كه اگر كيبورد را براي مسائل روزمره و نسبتا ساده اي نظير تايپ مي خواهيد، كيبوردهايي با قيمت پايين و اقتصادي تر را انتخاب كنيد؛ اما چنانچه قرار است از كيبورد كامپيوتر براي اجراي كارهاي معماري و گرافيكي يا بازي هاي رايانه اي استفاده كنيد، توصيه ي ما به شما خريد كيبورد هاي حرفه اي و با كيفيت تر و البته نسبتا گرانتر مي باشد.

اين نوع از كيبوردها قابليت هاي فراواني نسبت به كيبورد هاي ساده دارند و تنها شامل دكمه هاي معمولي نيستند، از ميان اين قابليت ها مي توان دارا بودن كليدهاي كنترل صدا، Media player و اجراي برنامه ها را نام برد. بنا به آنچه گفته شد مي بينيم كه مشخص كردن زمينه ي استفاده از كيبورد كمك شاياني در خريد آن كرده و از صرف هزينه هاي بيشتر و غير ضروري ممانعت مي كند.

توجه به ساختار مناسب كيبورد كامپيوتر
هنگامي كه مي خواهيد يك كيبورد كامپيوتر مناسب خريداري نماييد، به گونه اي كه ساعت هاي طولاني در شبانه روز با آن كار كنيد، حتما بايد دقت نماييد كه كيبورد انتخابي تان استانداردهاي لازم را داشته باشد. به اين صورت كه موجب بروز خستگي و ساير عوارض جسمي در بدن شما نشود و يا به عبارتي با بدن سازگاري داشته باشد كه اصطلاحا آرگونوميك بودن كيبورد كامپيوتر ناميده مي شود. به شدت توصيه مي كنيم از كيبوردي استفاده كنيد كه بتوان شيب و ارتفاع آن را تنظيم نمود. اكثر كيبوردهايي كه جديدا وارد بازار شده اند، لبه اي براي قرار دادن مچ دست نيز دارند كه از نظر پزشكي و سلامت بسيار مناسب هستند.

مهمترين نكته در ساختار يك كيبورد با كيفيت و حرفه اي، وجود كليدهاي ميانبر و كنترلي است كه سرعت بيشتري به كار شما مي بخشند. كيبورد كامپيوتر در دو نوع بي سيم و سيم دار وجود دارد كه هر كدام مزيت هاي مخصوص به خود را دارند. كيبورد هاي بي سيم مزيني كه دارند اين است كه دست و پا گير نيستند و اطراف كامپيوترتان شلوغ و نامرتب ديده نمي شود، اما در عوض سرعت كيبوردهاي سيم دار در مقايسه با نوع بي سيم بسيار بهتر و بالاتر است. هنگام خريد كيبورد كامپيوتر فراموش نكنيد كه دگر قرار است در طول شب از آن استفاده كنيد، حتما كيبوردي با نور پس زمينه ي مناسب انتخاب نماييد.

قيمت خريد كيبورد كامپيوتر
يكي از مهمترين عناصري كه هنگام خريد كيبورد كامپيوتر براي افراد حائز اهميت است، قيمت آن مي باشد. كيبوردهاي موجود در بازار فروش بنا به قابليت ها و كيفيتي كه دارند بالطبع قيمت هاي متفاوتي نيز خواهند داشت. راهنماي خريد كيبورد به شما مي گويد كه هنگام خريد دقت داشته باشيد كه علاوه بر اينكه كيبوردي متناسب با حرفه و نيازتان انتخاب مي كنيد، قيمت آن نيز معقول، مناسب و مقرون به صرفه باشد. پس عاقلانه رفتار كنيد و صرفا به خاطر قابليت هاي بيشتر كه شايد هيچ موقع به كارتان هم نيايند، هزينه ي اضافي صرف خريد كيبوردهاي فوق پيشرفته نكنيد.

كيبوردها را بر اساس كاربراني كه از آنها استفاده مي كنند به سه دسته ي كيبورد كامپيوتر كاربران حرفه اي، نيمه حرفه اي و معمولي طبقه بندي مي كنند. كيبوردهاي حرفه اي مخصوص كاربراني هستند كه براي بازي هاي كامپيوتري و يا اجراي Media player كه نيازمند كليدهايي مقاوم است، استفاده مي كنند. كيبوردهاي نيمه حرفه اي نيز به كار كساني مي آيند كه به يك كيبورد كامپيوتر نسبتا پيشرفته تر از كيبوردهاي معمولي و ساده نياز دارند. كيبوردهاي كاربران معمولي نيز رايج ترين و شناخته شده ترين نوع كيبوردهاي هستند كه اكثرا همگي با آن ها كار مي كنيم و در بيشتر خانه ها، ادارات و سازمان ها جهت انجام كارهاي روزمره و عادي مورد استفاده قرار مي گيرند.

منبع: chibekharid.ir


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ۱ ]