راهنمای انتخاب فلش مموری مناسب

حقیقت این است که سرعت بالای این کالای کوچک و کم حجم در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده آسان آن باعث شده است تا کول دیسک ها بسیار پرطرفدار باشند. به همین دلیل است که اکثر کاربران کامپیوتر حداقل یک کول دیسک یا حافظه فلش برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند و از سوی دیگر روز به روز شاهد تنوع در مدل و نوع این کالاها در بازار هستیم. به این موضوع رشد تکنولوژیکی این کالای کوچک، اما با قابلیت را نیز باید اضافه کرد.

در هر حال رشد تنوع این کالای پر مخاطب، اگر چه موجب بالا رفتن قدرت انتخاب خریداران شده است، اما موجبات سردرگمی برخی از خریداران این کالا را نیز فراهم آورده است. به همین منظور در این بخش ما ضمن اینکه اشاره ای به نکات مورد توجه هنگام خرید این کالا داریم، نکاتی را که برای نگهداری بهتر از این وسیله محبوب باید مد نظر قرار گیرد به اختصار بیان کرده ایم.


راهنمای خرید فلش مموری

هنگام خرید حافظه فلش یا کول دیسک باید مجموعه ای از نکات را مدنظر قرار دهید که در این بخش ما به اختصار اشاره ای به آنها داریم:

1. در وهله اول باید مشخص کنید به چه میزان فضا برای نگهداری اطلاعات نیاز دارید و به عبارتی حافظه فلش چند گیگابایتی مورد استفاده شماست؟ این موضوع روی قیمت کالا هم تاثیر دارد. در حال حاضر حافظه های فلش در ظرفیت های گوناگون دو تا 64 گیگابایت و حتی بالاتر در بازار موجودند که می توانید با توجه به نیاز خود از میان ظرفیت های گوناگون یک نمونه مناسب را انتخاب کنید.

2. مورد دیگری که هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی فلش مموری هاست. در حال حاضر اکثر فلش مموری های موجود در بازار از رابط usb 2.0 بهره می برند که البته نسخه های usb 3.0 نیز در بازار موجودند و سرعت بالاتری دارند. پس بنا به بودجه ای که در نظر گرفته اید، می توانید از میان نمونه های گوناگون موجود در بازار یک کول دیسک مناسب خریداری کنید.

برای وصل کردن فلش به کیس از پورت های جلوی کیس استفاده نکنید. اولا این پرت ها از چهار رشته سیم برای اتصال به مادربرد استفاده می کنند و بیشتر اوقات این سیم ها به درستی وصل نشده اند و همچنین از کیفیت پایینی برخوردارند و از نظر ولتاژ و کیفیت مانند پرت های پشت کیس نیستند و در بسیاری از موارد باعث سوختن فلش می شوند.

3. توجه به طراحی و ترکیب بندی حافظه فلش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
برخی از حافظه های فلش در حدی کوچک هستند که مدام گم می شوند یا اینکه گروهی دارای درپوشی جداگانه هستند که مدام گم می شوند. سعی کنید بر حسب کاربری خود یک حافظه فلش مناسب انتخاب کنید. همچنین به وزن حافظه فلش نیز توجه داشته باشید. در مورد طراحی و رنگ و... هم باید بگوییم که اگر علاقه مند به خرید نمونه های فانتزی هستید، نمونه های گوناگونی در بازار موجودند که البته باید سعی شود از میان نمونه های بی نام و نشان این حافظه های فلش خریداری نشوند.

4. مورد بعدی که می تواند مورد توجه قرار بگیرد شرکت های سازنده این حافظه ها و وضعیت گارانتی آنها در ایران است. موضوع این است که با توجه به رشد قیمت ها کمتر کسی به بحث گارانتی دار بودن یا نبودن کالاهای اینچنینی اهمیت می دهد. به همین دلیل درگیر مشکلاتی نظیر خرید حافظه های فلش قلابی با ظرفیت های غیر واقعی و.... می شوند.

5. مهم ترین هدف از خرید حافظه فلش در اختیار داشتن فایل های ضروری است، لذا پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها برای کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، پس حافظه فلشی خریداری کنید که از فرمت های مورد نیازتان پشتیبانی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]