چگونه کیبورد مناسب بخریم؟

کیبورد کامپیوتر یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین لوازم جانبی کامپیوتر است که می توان گفت اگر نباشد کار با کامپیوتر امکان پذیر نیست. این وسیله ی کاربردی امروزه در طرح ها، جنس ها و مدل های گوناگونی در بازار عرضه می شود که انتخاب هر کدام از آنها استاندارد و ملاک های مخصوص به خود را دارد و هر کس باید متناسب با شغل و حرفه اش و مطابق با اصول ارائه شده در راهنمای خرید کیبورد به خرید آن اقدام نماید.

راهنمای خرید کیبورد کامپیوتر
بی تردید کیفیت و کارایی بالای کیبورد کامپیوتر برای افرادی که کارشان با کامپیوتر است یکی از مهم ترین و اساسی ترین فاکتورهای خرید کیبورد می باشد. چرا که استفاده از کامپیوتر بدون صفحه کلید تا حدود زیادی معنا ندارد و کیبورد کامپیوتر نقش بسزایی را در انجام کارهای مربوط به کامپیوتر ایفا می کند. پس دقت داشته باشید و هنگام خرید یا سفارش صفحه کلید، راهنمای خرید کیبورد را به طور دقیق و کامل مطالعه فرمایید تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از عوامل تاثیرگذار هنگام خرید کیبورد کامپیوتر و هر آنچه که به آن نیاز خواهید داشت بپردازیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده مفید و مثمر ثمر واقع شود،در ادامه با چی بخرید همراه باشید.

نکاتی مهم هنگام خرید کیبورد کامپیوتر
با توسعه و گسترش علم و تکنولوژی، استفاده از لپ تاپ، تبلت و نوت بوک ها افزایش چشمگیری داشته است؛ اما هنوز هم کامپیوترها اهمیت ویژه ای در میان کاربران خود و ادارات و شرکت های سراسر دنیا دارند. از این رو کیبورد کامپیوتر که یکی از اجزای جدایی ناپذیر و اساسی کامپیوتر می باشد نیز ارزش و اهمیت خود را در دنیای تکنولوژی حفظ کرده است و سازندگان این قطعه ی کاربردی، همه روزه ورژن های جدید و آپدیت شده ای از آن را ارائه می دهند که قابلیت های بسیار بیشتر و بهتری از نمونه های قبلی دارند.

هنگام خرید کیبورد کامپیوتر باید دقت فراوانی خرج کرد، به این دلیل که انتخاب کیبورد نامناسب و بی کیفیت ممکن است مشکلات عدیده ای را برای کاربر ایجاد کند. مطالعه ی راهنمای خرید کیبورد از آن جهت حائز اهمیت است که به خریدار اطلاعات کامل و جامعی از کیبورد متناسب با کار و حرفه اش می دهد. به طور مثال کیبورد مناسب برای کار یک تایپیست حرفه ای با کیبورد مناسب برای گیمرها تفاوت فراوانی دارد و در صورت خرید اشتباه، موجب اذیت کاربر شده و عملا غیر قابل استفاده و موجب دوباره کاری خواهد شد و باید مجددا هزینه کرده و کیبورد کامپیوتر مناسبی خریداری نمود.

نکته ی مهم دیگر این است که تنوع و فراوانی کیبورد های موجود در بازار، باعث شده است که خریداران هنگام انتخاب و خرید دچار دغدغه و سردرگمی شوند. لذا باید قبل از خرید مدل و برند مورد نظر تعیین نموده و با استفاده از راهنمای خرید کیبورد اطلاعات کامل و مناسبی از آن را در دست داشته باشید.

فراموش نکنید ‌که استفاده از کیبورد کامپیوتر نامناسب می تواند عوارض و صدمات جبران ناپذیری را به بار آورد. از جمله مشکلات جسمی که به دلیل به کارگیری کیبورد نامرغوب و نامناسب برای بسیاری از افراد ایجاد شده است می توان به درد شانه ها، انگشتان و بیماری سندروم مچ دست اشاره کرد. لذا اگر می خواهید به هنگام خرید یا سفارش کیبورد کامپیوتر دچار مشکلاتی که بیان کردیم نشوید، با ما همراه باشید تا نکاتی مهم و کلیدی را در رابطه با خرید کیبورد کامپیوتر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انتخاب کیبورد کامپیوتر متناسب با نیازتان
مهمترین سوال قبل از خرید کیبورد کامپیوتر این است که شما کیبورد را برای انجام چه کار و حرفه ای می خواهید؟ بی تردید تفاوت های بسیار زیادی میان کیبورد های مناسب برای تایپ، طراحی، محاسباتی و گیم وجود دارد. پس اولین قدم در انتخاب کیبورد کامپیوتر مناسب، تعیین کردن شغل و حوضه ی کاری تان می باشد.

توجه داشته باشید که اگر کیبورد را برای مسائل روزمره و نسبتا ساده ای نظیر تایپ می خواهید، کیبوردهایی با قیمت پایین و اقتصادی تر را انتخاب کنید؛ اما چنانچه قرار است از کیبورد کامپیوتر برای اجرای کارهای معماری و گرافیکی یا بازی های رایانه ای استفاده کنید، توصیه ی ما به شما خرید کیبورد های حرفه ای و با کیفیت تر و البته نسبتا گرانتر می باشد.

این نوع از کیبوردها قابلیت های فراوانی نسبت به کیبورد های ساده دارند و تنها شامل دکمه های معمولی نیستند، از میان این قابلیت ها می توان دارا بودن کلیدهای کنترل صدا، Media player و اجرای برنامه ها را نام برد. بنا به آنچه گفته شد می بینیم که مشخص کردن زمینه ی استفاده از کیبورد کمک شایانی در خرید آن کرده و از صرف هزینه های بیشتر و غیر ضروری ممانعت می کند.

توجه به ساختار مناسب کیبورد کامپیوتر
هنگامی که می خواهید یک کیبورد کامپیوتر مناسب خریداری نمایید، به گونه ای که ساعت های طولانی در شبانه روز با آن کار کنید، حتما باید دقت نمایید که کیبورد انتخابی تان استانداردهای لازم را داشته باشد. به این صورت که موجب بروز خستگی و سایر عوارض جسمی در بدن شما نشود و یا به عبارتی با بدن سازگاری داشته باشد که اصطلاحا آرگونومیک بودن کیبورد کامپیوتر نامیده می شود. به شدت توصیه می کنیم از کیبوردی استفاده کنید که بتوان شیب و ارتفاع آن را تنظیم نمود. اکثر کیبوردهایی که جدیدا وارد بازار شده اند، لبه ای برای قرار دادن مچ دست نیز دارند که از نظر پزشکی و سلامت بسیار مناسب هستند.

مهمترین نکته در ساختار یک کیبورد با کیفیت و حرفه ای، وجود کلیدهای میانبر و کنترلی است که سرعت بیشتری به کار شما می بخشند. کیبورد کامپیوتر در دو نوع بی سیم و سیم دار وجود دارد که هر کدام مزیت های مخصوص به خود را دارند. کیبورد های بی سیم مزینی که دارند این است که دست و پا گیر نیستند و اطراف کامپیوترتان شلوغ و نامرتب دیده نمی شود، اما در عوض سرعت کیبوردهای سیم دار در مقایسه با نوع بی سیم بسیار بهتر و بالاتر است. هنگام خرید کیبورد کامپیوتر فراموش نکنید که دگر قرار است در طول شب از آن استفاده کنید، حتما کیبوردی با نور پس زمینه ی مناسب انتخاب نمایید.

قیمت خرید کیبورد کامپیوتر
یکی از مهمترین عناصری که هنگام خرید کیبورد کامپیوتر برای افراد حائز اهمیت است، قیمت آن می باشد. کیبوردهای موجود در بازار فروش بنا به قابلیت ها و کیفیتی که دارند بالطبع قیمت های متفاوتی نیز خواهند داشت. راهنمای خرید کیبورد به شما می گوید که هنگام خرید دقت داشته باشید که علاوه بر اینکه کیبوردی متناسب با حرفه و نیازتان انتخاب می کنید، قیمت آن نیز معقول، مناسب و مقرون به صرفه باشد. پس عاقلانه رفتار کنید و صرفا به خاطر قابلیت های بیشتر که شاید هیچ موقع به کارتان هم نیایند، هزینه ی اضافی صرف خرید کیبوردهای فوق پیشرفته نکنید.

کیبوردها را بر اساس کاربرانی که از آنها استفاده می کنند به سه دسته ی کیبورد کامپیوتر کاربران حرفه ای، نیمه حرفه ای و معمولی طبقه بندی می کنند. کیبوردهای حرفه ای مخصوص کاربرانی هستند که برای بازی های کامپیوتری و یا اجرای Media player که نیازمند کلیدهایی مقاوم است، استفاده می کنند. کیبوردهای نیمه حرفه ای نیز به کار کسانی می آیند که به یک کیبورد کامپیوتر نسبتا پیشرفته تر از کیبوردهای معمولی و ساده نیاز دارند. کیبوردهای کاربران معمولی نیز رایج ترین و شناخته شده ترین نوع کیبوردهای هستند که اکثرا همگی با آن ها کار می کنیم و در بیشتر خانه ها، ادارات و سازمان ها جهت انجام کارهای روزمره و عادی مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: chibekharid.ir


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]